Reisdocumenten (thuis)bezorgen

Wat is het?

Twee keer naar het gemeentehuis voor een nieuw paspoort of identiteitskaart is niet meer nodig. U kunt uw reisdocument veilig thuis of bijvoorbeeld op uw werk laten bezorgen. U hoeft dan alleen voor de aanvraag naar het gemeentehuis te komen. Bezorgen kan in heel Nederland waar u maar wilt. Bij een spoedaanvraag is het thuisbezorgen van een reisdocument niet mogelijk. Uw paspoort of identiteitskaart kan worden bezorgd op maandag tot en met vrijdag tussen 08.00 en 22.00 uur en op zaterdag tussen 08.00 en 18.00 uur. Het bezorgen van een reisdocument is gratis.

Hoe werkt het?

U geeft bij de aanvraag aan, dat u uw paspoort of identiteitskaart wilt laten (thuis)bezorgen. Wij geven uw gegevens hierna door aan een gespecialiseerde bezorgdienst, Dynasure. U ontvangt van Dynasure een bevestiging, dat u heeft gekozen voor de optie (thuis)bezorgen.

De bezorging

U krijgt bericht van bezorgdienst Dynasure als uw reisdocument klaar is om bezorgd te worden. Daarna kunt u zelf online een bezorgafspraak inplannen. Als u geen e-mailadres heeft, dan neemt Dynasure telefonisch contact met u op om de bezorgafspraak met u in te plannen.

  1. U plant zelf een afspraak in voor de bezorging. U kunt kiezen voor een dagdeel van 4 uur.
  2. Op de bezorgdag krijgt u een e-mail met het verwachte tijdstip waarop de bezorger langskomt. Deze tijd kan tot 2 uur afwijken van de uiteindelijke bezorgtijd. U kunt uw bezorging volgen of eventueel de afspraak wijzigen via een persoonlijke webpagina (MyDynasure).
  3. U krijgt 30 tot 60 minuten voor de bezorging een sms met de exacte bezorgtijd.
  4. Bij de bezorging controleert de bezorger van Dynasure uw identiteit aan de hand van de pasfoto en op basis van gegevens in uw nieuwe en oude reisdocument(en). Zorg daarom dat uw oude reisdocument klaarligt als de bezorger arriveert.
  5. U moet uw reisdocument persoonlijk in ontvangst nemen. Dit geldt ook voor andere gezinsleden (ook minderjarigen) die een reisdocument hebben aangevraagd.
  6. De bezorger maakt ter plaatse uw oude reisdocument volgens de wettelijke bepalingen ongeldig. Uw oude document wordt meegenomen naar het beveiligd depot van Dynasure en wordt daar vernietigd, of als u dat wilt aan u terug gegeven.
  7. U tekent voor ontvangst van uw nieuwe reisdocument.

Niet aanwezig?

Als u niet aanwezig bent tijdens de eerste bezorging van uw paspoort of identiteitskaart, laat de bezorger een kaart in uw brievenbus achter. Op deze kaart staat hoe u een nieuwe bezorgafspraak kunt inplannen (telefonisch of online). Tevens ontvangt u per e-mail de melding dat een koerier is langs geweest.

Wilt u meer weten of heeft u vragen over de bezorging?

Wilt u weten hoe het thuisbezorgen werkt, hoe u de bezorger kunt herkennen of wat u moet doen als u geen e-mail heeft ontvangen? Kijk bij de veel gestelde vragen op de website van bezorgdienst Dynasure.

U kunt ook contact opnemen met bezorgdienst Dynasure via het telefoonnummer 0348 462 873 of via het e-mailadres afspraak@dynasure.eu 

Inwoners Geplaatst: 09-10-2018